Εργαστήρι Κινηματογράφου (Νέο Τμήμα)

Το kontakt^art club ανακοινώνει την έναρξη νέου τμήματος κινηματογράφου στα πλαίσια της εκπαιδευτικής του δραστηριότητας

Διοργάνωση: kontakt^art club & photoArtThessaloniki

ΕΝΑΡΞΗ: ΠΕΜΠΤΗ 9 ΜΑΪΟΥ 2013

 18:00 -21:00  (κάθε Πέμπτη)

Εισηγητής: Απόστολος Καρουλάς

c

Εγγραφές: 4 Απριλίου-8 Μαΐου 2013

Χώρος Διεξαγωγής: kontakt^art club (Ρεγκούκου 31- Όπισθεν ΟΣΕ)

Κόστος Εργαστηρίου:150 ΕΥΡΩ/120 ΕΥΡΩ(φοιτητικό/ανέργων)

Πληροφορίες: 2313 030427, 6945157512 || email:photoartthessaloniki@yahoo.gr

1. Βασικές αρχές σκηνοθεσίας

– Το κάδρο, το format, τα μεγέθη των κάδρων και οι κανόνες της φωτογραφίας στον κινηματογράφο. Η
εντύπωση της κίνησης σε μια σταθερή σύνθεση. Το πλάνο, οι θέσεις, οι γωνίες λήψεως και το νοηματικό
τους περιεχόμενο.
– Οι περιστροφικές και μεταφορικές κινήσεις της κάμερας και ποια η σημασία τους. Σύγχρονα μέσα κίνησης
της κάμερας. Κινήσεις εσωτερικά του πλάνου και τα συναισθήματα που δημιουργούν στο θεατή.
– Ο φιλμικός χωροχρόνος και ο εκτός κάδρου χώρος. Η συστολή και η διαστολή του χώρου και του χρόνου
σε μια ταινία.
– Οι κινηματογραφικοί κανόνες και κώδικες του κλασικού cinema. Η σκηνή, η σεκάνς, τα ρακόρ και τα
σημεία στίξης στον κινηματογράφο.

2. Η τεχνική της φωτογραφίας στον κινηματογράφο

Από τι αποτελείται μια κιν/κή μηχανή. Το φιλμ. Ο φακός, η σημασία και η λειτουργία του κατά τη λήψη.
Τα διάφορα είδη φακών που υπάρχουν και πως χρησιμοποιούνται ανάλογα με το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η προοπτική, η φαινομενική απόσταση και ταχύτητα των αντικειμένων στο πλάνο και πως επηρεάζονται
από το είδος του φακού που χρησιμοποιούμε. Η φωτεινότητα της λήψης και το βάθος πεδίου. Τι είναι το
διάφραγμα, το κλείστρο και η φωτοευαισθησία του φιλμ και πως επηρεάζουν την εικόνα μας. Τι είναι το
εστιακό μήκος, το νετ και το φλου, που, πότε και πως τα χρησιμοποιούμε. Το white balance και τα φίλτρα
που επηρεάζουν την απόχρωση της εικόνας κατά τη λήψη. Ο φωτισμός στον κινηματογράφο.

3. Το μοντάζ

– Το μονοπλάνο. Ρεαλισμός και Φορμαλισμός. Ο Αντρέ Μπαζέν και η εκφραστική σημασία του montage ως
σύνθεση στοιχείων. Το συνθετικό μοντάζ του Όρσον Ουέλς.
– Η έννοια του αναλυτικού μοντάζ. Το γραμμικό, το κλασικό και το θεματικό μοντάζ του Ντέιβιντ Γκρίβιθ και
η εξέλιξή τους.
– Το Σοβιετικό μοντάζ. Οι θεωρίες του Λεβ Κουλέσοφ και η τεχνική του Πουντόβκιν. Το διαλεκτικό μοντάζ
του Αιζενστάιν. Ο Τζίγκα Βερτόφ και ο κινηματογράφος μάτι.
– Η Nouvelle Vague και ο νεωτερισμός του Jean Luc Godard.
– Η διαδικασία του post production (μετα-παραγωγή) και η χρήση του ήχου σε μια ταινία.
– Η ψηφιακή τεχνική πάνω στο μοντάζ. Βασικές κατευθύνσεις πάνω στο λογισμικό του Adobe Premiere.

Σημείωση: Όλα τα μαθήματα σκηνοθεσίας και μοντάζ θα συνοδεύονται από προβολή αποσπασμάτων
ταινιών που θα υποστηρίζουν τη θεωρητική ύλη για καλύτερη κατανόηση. Επίσης Θα γίνουν μικρές
ασκήσεις μέσα στην τάξη πάνω στα μεγέθη των κάδρων, στις κινήσεις της κάμερας και τις γωνίες λήψης
καθώς και μια άσκηση-γύρισμα για όλους τους συμμετέχοντες.

kontakt logo2

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s